Jan Guillou brukar fixa det mesta. Ta det här med islamistiska terrorister. Hans första bud när han kommenterade RH-situationen var att det inte fanns några i Sverige. När det därefter ändå fanns var det klantiga amatörer som egentligen var ofarliga. Då det nu har blivit fler medlemmar i terroristkategorin har han löst problemet på ett beundransvärt sätt. Det går snart över av sig själv. Terrorismen har, som han berättar, aldrig varit något större hot. Ibland rentav till politisk nytta. Samhället ordnar saken. Snart är alla skjutna. (Aftonbladet)
-
Senaste inläggen
- 3361: Lars Vilks 2021 4 oktober
- 3360: Udda konstekonomi 2021 29 september
- 3359: Konst och mode. 2021 27 september
- 3358: Litografi och bok 2021 26 september
- 3357: Osmakligt 2021 22 september
Bloggarkiv
Kategorier
Sidor
Blogroll
Vilks konsteori
Vilks projekt
Nya kommentarer
- Henrik om 3361: Lars Vilks
- Luca Nesi om 3361: Lars Vilks
- Jor-El om 3361: Lars Vilks
- Henrik Kugelberg om 3361: Lars Vilks
- Lennart Holmgren om 3361: Lars Vilks
- V om 3361: Lars Vilks
- Cecilia Wetzel om 3361: Lars Vilks
- Hans Erling Jensen om 3361: Lars Vilks
- Sussie om 3361: Lars Vilks
- Peter Ekström om 3361: Lars Vilks
Ja, det är lugnt Guillou! Antalet i Baader-Meinhof ligan och islamist ligan är ju i stort det samma.
Jan Guillou var länge en stor idol för mig, startade med IB-affären -73 och fortsatte med hans imponerande demonstration att med svällande armmuskler i TV-rutan flytta träklossar på ett bord få Keith Cederholm friad för mord.
Men nu verkar åldern på väg att ta ut sin rätt. Sedan några år har hans funderingar fått allt mindre resonans hos mig. Det är tragiskt att se en gammal mästare tackla av. AB borde ta sitt ansvar.
Men GW P är still going!
http://www.dn.se/kultur-noje/anne-holt-sa-blev-sverige-ett-land-att-skammas-over/
pöbeln, bosniere i Norge er mer kriminelle enn nordmenn, men Anne Holt er smart som velger å nevne dem. Innvandrere fra andre land, med større muslimsk befolkning, er enda mer kriminelle. Kilde: ssb
CeDe, nettopp. Hvis man ser på tallene fra Pew Research Center, hvor de undersøker holdningene blant muslimer i tjue land, støtter 140 millioner muslimer selvmordsangrep mot sivile mål. Da er ikke den muslimske befolkningen i resten av verden tatt med i betraktning. Jan Guillou må skyte mange.
Kilde: http://www.pewforum.org/files/2013/04/worlds-muslims-religion-politics-society-full-report.pdf , side 70.
Varenda rapport som skrivits om Jugoslavienkrigets eftermäle har varit väldigt positiva.
https://www.svd.se/sa-integrerades-balkanflyktingarna
Men alla här verkar faktaresistenta…
pöbeln, leste du innlegget mitt? Bosniere i Norge er mer kriminelle enn nordmenn.
Men du har en annen agenda, nemlig at nordmenn og svensker kan byttes ut med bosniere og andre. Prøv gjerne å forklare hva som driver deg til å ha en slik agenda.
Ja, jugge-migrationen på 90-talet används ofta som argument liknande ”det gick bra då, därför kommer det gå bra nu”.
Men på 90-talet fanns det tomma bostäder och bosniakerna, som ofta är muslimer, verkar på många håll ha ungefär samma förhållande till islam som svenskar till kristendom, ganska avslappnat.
Sedan är man ju någonstans européer också, medans nutida migrationsvågor kommer från Långtbortistan, geografiskt såväl som kulturellt.
Och dessa kommer nu istället till bostadsbrist, permanenta utanförskapsområden och med matchning mot en arbetsmarknad som försvann från Sverige för trettio år sedan.
Jag minns ganska väl vad som skrevs om flyktingarna från inbördeskriget i Jugoslavien.
För det första var de enligt många varken riktiga flyktingar eller européer. Svenska förståsigpåare ”visste” ju att det inte pågick något riktigt krig i Jugoslavien och att Balkan inte tillhörde det riktiga Europa.
Att de skulle fortsätta sitt krig i Sverige var också något som många oroade sig för.
Faktum är att de argument som användes av de som inte ville ha flyktingarna från Jugoslavien återkommer i dag.
Sverige var i början av nittiotalet drabbat av en mycket svår ekonomisk kris. Statsskulden räknat i procent av BNP ökade då mycket snabbt, arbetslösheten var stor och många oroade sig för den ökade brottsligheten, särskilt då den grova våldsbrottsligheten.
I dagsläget så är Sverige inne i i en högkonjunktur och behovet av arbetskraft är mycket stort. Statskulden räknad i procent av BNP minskar. Den grova våldsbrottsligheten har minskat sedan början av nittiotalet.
De dystra domedagsprofetiorna kom alltså rejält på skam när det gällde flyktingvågen från det forna Jugoslavien trots att Sveriges ekonomiska läge var mycket sämre på den tiden än nu.
Säger inte så mycket att statsskulden i procent av BNP minskar. 2016 ökade nämligen befolkningen med 25%.
Ökade Sveriges befolkning med 25 procent år 2016?
Nej, felskrivet av mig. Befolkningsökningen ökade med 25% .
Varför är det dåligt att statsskulden minskar samtidigt som befolkningen ökar?
BNP ökade inte i takt med befolkningsökningen.
Nu var det väl statsskulden som diskuterades. Men glädjande nog så ökade också BNP per capita under 2016.
Statsskulden ökar de facto. Men är i förhållande till BNP mindre än senaste åren.
http://www.statsskuld.com
Det var ju så jag skrev, bra att vi är överens.
BNP har mestadels ökat med statens upplåning. Invandringen har ökat BNP men inte med egna pengar.
Amatörekonomer…Cede dra nåt gammalt över dig…
Det var detta felslut som gav oss ny demokrati och en ekonomisk kris. Lär av historien. Om SD kommer till makten kan vi glömma allt vad välfärd heter.
Ulf. Du har rätt i allt du skriver. Vi får hoppas att SD pensionärerna dör av snabbt…
Pöbeln
Dagens SD-pensionärer utgjorde en betydande del av den svenska (industri)arbetarklassen. De har genom ett hårt slitsamt yrkesliv gett ett stort bidrag till uppbyggnaden av det välfärdssamhälle som nu håller på att raseras.
Och du hoppas att de dör så fort som möjligt! Intressant att notera.
pöbeln, varför tror du att Sverige behöver fortsätta låna pengar trots att ”Sverige går som tåget”. Jo, för att utgifterna är större än inkomsterna.
Och hushållen gör det samma, enligt Stefan Ingves varnande. De konsumerar för lånade pengar.
Men BNP stiger och då är alla så glada.
”SD är just unikt då det idag är det enda högerpopulistiska parti i västvärlden som är framgångsrikt och som har ett direkt nazistiskt förflutet, och som därmed utan konkurrens är världens största f d nazistparti i en fortfarande fungerande liberaldemokratisk och suverän statsbildning…”
https://tobiashubinette.wordpress.com/2016/01/31/sverigedemokraterna-alternative-fur-deutschland-extremhogern/
Det kan ju inte betyda annat än att före detta är ointressant och att det dagsfärska gäller. Vad var vänstern förde detta? Socialdemokraterna med steriliseringar, osv osv.
Hjulen rullar…..
När man säger Upp och Ner, svarar CeDe, Höger Vänster. Aldrig ska de två mötas.
Säg mig vad du vill ha svar på, pöbeln? Jag kan väl direkt svara på att jag inte tror att Ny Demokrati med sin 6,7 procent åstadkom någon ekonomisk kris.
ja ingen blygsamhet där pöbeln, om du nu inte skojar. Att svenska pensionärer skall dö snabbt är ju annars PK att tycka. Det säger ganska mycket om vilken sorts PK vi indoktrineras med. Det gäller förstås inte bara svenska pensionärer, utan svennebanan överlag. Ju snabbare desto bättre. Gissa varför många tycker att alternativ media, typ Nya Tider, behövs.
”CeDe” verkar ha glömt att Sverigedemokraterna var det enda riksdagsparti som röstade för fortsatta tvångssteriliseringar i riksdagen så sent som 2013.
Vad det gäller statsskulden så minskade den faktiskt även om vi räknar i kronor och ören mellan 2014 och 2017. Den där lånefesten som ”CeDe” skriver om är alltså starkt överdriven.
Hoppas möjligen även Ulf att SD-pensionärerna dör av snabbt, så vi blir av med dom dåliga människorna?
Pensionärerna behöver man väl inte önska livet ur de dör ju allt snabbare i Sverige av undernäring och bristfällig vård. Pengarna läggs på annat.
Jag har svårt att se svenska pensionärer som en särskilt problematisk grupp i samhället.
Nu har ju medellivslängden ökat de senaste åren ”CeDe”. Ditt påstående om ökad dödlighet bland äldre verkar alltså inte stämma. Precis som dina påståenden om statsskulden och Sverigedemokraternas syn på tvångssteriliseringar.
Sverige har flest fattigpensionärer i EU!
Jag har inte nämnt något om SD:s syn på tvångssteriliseringar.
Du ”CeDe”” nämnde just steriliseringar i ditt inlägg här ovan. Så du erkänner alltså att medellivslängden ökar och du hade fel när du skrev om en ökad dödlighet bland pensionärer. Bra!
Men vi har inte de fattigaste pensionärerna i Eu och vi har inte heller ”flest” fattigpensionärer i EU. även där har du fel ”CeDe”
I förhållande till välfärdsland – jo! Sen skrev jag om sossarnas steriliseringar inte SD:s.
Ta en snabbkurs i innantilläsning, Ulf!
I förhållande till välfärdsland, vad menar du med det?
Du påstod att Sverigedemokraterna har eller hade en bättre steriliseringspolitik än sossarna. Nu var det ju inte så, om man nu inte gillar tvångssteriliseringar förstås.
Nu får du väl ändå ge dig, Ulf. Var vänlig och uppge klockslag när jag skulle ha skrivit att SD hade en bättre steriliseringspolitik än sossarna!
Jag läste på något obskyrt ställe att en (högt uppsatt?) medlem i det socialdemokratiska partiet föreslog att Hitler skulle få Nobels fredspris 1939. Är det någon som vet om det stämmer?
Kanske nödvändigt för det egna samvetet att relativisera när det kommer till Partiets nazistiska rötter – jag menar vem vill sitta på den stolen – ett anmärkningsvärt argumentationsfel är det i vart fall.
Men oj! – vad det för övrigt nu snurrar och rullar helt utan reflektion i Gummans hjärnvindlingar.
Riktigt kul…;))
Här är en länk Per: https://sv.wikipedia.org/wiki/Erik_Brandt_(politiker,_1884%E2%80%931955)
Förnekar du SD:s nazistiska rötter Per…?
Där var du snabb Ulf. Kan du svara på min fråga också annars ligger du riktigt illa till i trovärdighet.
Ni som läst i den här tråden kan se att Ulf tillskriver mig saker som jag aldrig har skrivit.
Ulf borde bli avstängd från bloggen!
Ulf
Tack för snabbt klargörande om sap-politikern.
Nej jag förnekar inte alls sds nazistiska rötter.
Men jag vet inte vad de består i mer exakt.
Jag tror mig hört att partiet bildades BL.A. av ngn/några som hade (haft) nazistsympatier. Men ett partis karaktär bestäms väl i första hand av partiprogrammet. Innehöll det första nazistiska formuleringar? ”Bevara Sverige svenskt” etc. räcker väl inte för att klassa ngt som nazistiskt. Det vill väl merparten av svenskar gissar jag. Ungefär som kurder antagligen vill bevara Kurdistan kurdiskt osv. Men det vore intressant att få mer info om detta.
CeDe = Von Graven…?
Ja Lars – nu får du ta ”Ulf” i örat…