Ett poetiskt terroristdrama kombinerat med överarbetad aktivism. Så ser Rasmus Dahlstedt på Unga Klaras uppsättning av Johannes Anyurus prisbelönta roman ”De kommer att drunkna i sina mödrars tårar”. Ett intressant bidrag till rondellhundens äventyr.
-
Senaste inläggen
- 3361: Lars Vilks 2021 4 oktober
- 3360: Udda konstekonomi 2021 29 september
- 3359: Konst och mode. 2021 27 september
- 3358: Litografi och bok 2021 26 september
- 3357: Osmakligt 2021 22 september
Bloggarkiv
Kategorier
Sidor
Blogroll
Vilks konsteori
Vilks projekt
Nya kommentarer
- Henrik om 3361: Lars Vilks
- Luca Nesi om 3361: Lars Vilks
- Jor-El om 3361: Lars Vilks
- Henrik Kugelberg om 3361: Lars Vilks
- Lennart Holmgren om 3361: Lars Vilks
- V om 3361: Lars Vilks
- Cecilia Wetzel om 3361: Lars Vilks
- Hans Erling Jensen om 3361: Lars Vilks
- Sussie om 3361: Lars Vilks
- Peter Ekström om 3361: Lars Vilks
Intressant. Verkligen!
Nu har jag inte ens läst den prisade boken. Men titeln ”De kommer …”, är den poetisk? Eller bara obegriplig och pekoralisk…
Hörde på radionyheterna i morse att den muslimska diktaturen i Persien hade avrättat och tystat en regimkritiker som utnyttjat sin yttrandefrihet. På fel sätt då antar man.
Sverige – mindervärdighetskomplexens högborg.
’ Svenskarna porträtteras genomgående som idioter.’
’ Vass och rapp samtidskritik”, sammanfattar en kritiker.’
Vass samtidskritik att svenskar är idioter, ja jag är inte förvånad. Sadister dessutom. Det Rasmus beskriver är ganska exakt vad man jag förväntat mig. Jag skulle inte stå ut med att se skiten. Det påminner mig om när jag gick i gymnasiet och klassen såg en pjäs om andra världskriget på samma tema. I princip exakt samma, bortsett från detaljerna.